tag:blogger.com,1999:blog-4170030128637965669.post4927514979729362610..comments2023-10-26T14:53:14.095+03:00Comments on אופוס 31: השאלה - מתוך 'אל מול שפות התהום'Tom Baikin O'hayonhttp://www.blogger.com/profile/06423668075323103186noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-4170030128637965669.post-21137551389609108512012-09-26T22:04:15.532+02:002012-09-26T22:04:15.532+02:00אופני ההסתכלות הם הפרטים של השיח החווייתי, שאופן ה...אופני ההסתכלות הם הפרטים של השיח החווייתי, שאופן המקביל לזה של הנתונים בשיח הנסוב סביב ההיבט של ההווייה, או האובייקטיבי, כפי שנוהגים לקרוא לו. לגשר בין החוויה וההוויה הוא בדיוק לראות כיצד החוויה הפרטית של כל אדם מתקשרת אל ההוויה, תהא זו אשר היא תהיה. אדם א' שומע קולות האומרים לו שאדם ב' הוא רשע ושיש להכות אותו. אדם א' מכה את אדם ב'. יש לפנינו אירוע של מכה במישור אחד שיש להתמודד איתו במישור אחד, ואירוע של חוויה סובייקטיבית שחדר, כגורם, ללתוך המישור האובייקטיבי לכאורה. העולם שלנו מעוצד מתוך חדירות כאלה ממישור אחד לשני, כדי להבין אותו אנחנו לו יכולים להסתפק רק באחד הצדדים. Tom Baikin O'hayonhttps://www.blogger.com/profile/06423668075323103186noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4170030128637965669.post-44700493796272390692012-09-26T19:48:23.189+02:002012-09-26T19:48:23.189+02:00איך "לכל חוויה נפרדת יש תוקף" נוגד את חו...איך "לכל חוויה נפרדת יש תוקף" נוגד את חוק הזהות?<br />חוויה, אמונה, הסתכלות, כל אלו הם אופני תפישה, מה להם ולהוויה האוביקטיבית?עקיבאnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4170030128637965669.post-28199948987936875452012-09-26T17:42:43.090+02:002012-09-26T17:42:43.090+02:00זו בדיוק הסיבה שבגללה אני בונה את הגשר. בגלל שבצד ...זו בדיוק הסיבה שבגללה אני בונה את הגשר. בגלל שבצד אחד אומרים A=A ולא מבינים מה הוא הריבוי ובצד השני אומרים חוויות הן שונות ולכל חוויה נפרדת ישנו תוקף.Tom Baikin O'hayonhttps://www.blogger.com/profile/06423668075323103186noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4170030128637965669.post-1682478309848058402012-09-26T16:14:48.868+02:002012-09-26T16:14:48.868+02:00למציאות יש אופי מאוד פשוט, להיות, A is A.
באשר לרי...למציאות יש אופי מאוד פשוט, להיות, A is A.<br />באשר לריבוי, מה לכל הרוחות הופך את ההזיה הזו לכל כך פופולארית?<br />טענה יוצאת דופן דורשת הוכחה יוצאת דופן.עקיבאnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4170030128637965669.post-54787511082799141532012-09-26T12:53:54.437+02:002012-09-26T12:53:54.437+02:00זו בדיוק השאלה שנשאלת כאן - האם מה שלא יכול שלא לה...זו בדיוק השאלה שנשאלת כאן - האם מה שלא יכול שלא להיות - מה שבהכרח ישנו - ממוצא בתיאור העולם על-ידי הפיזיקה. ואותה מציאות שאתה מזכיר - מה הוא אופייה? ויותר מזה, האם היא אחת?Tom Baikin O'hayonhttps://www.blogger.com/profile/06423668075323103186noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4170030128637965669.post-71870438466177086462012-09-26T10:00:36.984+02:002012-09-26T10:00:36.984+02:00לא יכול שלא להיות... כלומר חייב להיות.
כדי לענות ע...לא יכול שלא להיות... כלומר חייב להיות.<br />כדי לענות על שאלה זו דרוש ידע בפיסיקה, התשובה נגזרת מהמציאות.עקיבאnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4170030128637965669.post-11731515096300102702012-09-26T09:42:39.323+02:002012-09-26T09:42:39.323+02:00עקיבא היקר,
דומני שהבנת את השאלה מהכיוון הלא נכון....עקיבא היקר,<br />דומני שהבנת את השאלה מהכיוון הלא נכון. אין זו השוואה בין מציאות לתהיות, אלא זה ייצוג חדש לשאלה הישנה בין הכרח לאפשרות. בעצם ניתן לנסח את השאלה כך: מה יכול להיות? מול - מה לא יכול שלא להיות? אולי מניסוח זה ההיבט הקוטבי של שתי השאלות מתבהר.Tom Baikin O'hayonhttps://www.blogger.com/profile/06423668075323103186noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4170030128637965669.post-2047049180120001652012-09-26T09:37:23.340+02:002012-09-26T09:37:23.340+02:00לא! בפאקינג א רבתי לא!
מה יש ומה יכול להיות הן שא...לא! בפאקינג א רבתי לא! <br />מה יש ומה יכול להיות הן שאלות מנוגדות.<br />מה יש: מה זה! שאלה שדורשת זיהוי, מציאות.<br />מה יכול להיות: שאלה רכה, אפשרויות עולות, תהיות.<br /> עקיבאnoreply@blogger.com