יום ראשון, 31 באוגוסט 2014

גיטנג'לי, מאת רבינדרנת טאגור, 2

2
גמרתי עם לצעוק לתשומת לב
במקום, מילים רכות באוזן
מעתה והלאה אבטא את רגשותיי
                רק בשירים
גמרתי עם לצעוק לתשומת לב

אנשים שועטים במורד הכביש המהיר,
בטירוף לרכוש או למכור
אנשים שועטים במורד הכביש המהיר,
בטירוף לרכוש או למכור
אני לוקח זמן למנוחה
                בשיאו של היום
למרות כל עבודתי הקריאה הזו הגיעה-
                מי יכול לומר מדוע?
גמרתי עם לצעוק לתשומת לב

אם בגני פרחים הנצו
                מחוץ לעונה,
          תן להם לפרוח
תן לדבורי הצהריים לבוא בזמזום חרישי
אם בגני פרחים הנצו
                מחוץ לעונה,
          תן להם לפרוח
תן לדבורי הצהריים לבוא בזמזום חרישי

בזבזתי זמן כה רב במריבה
                בין רוע לטוב
בזבזתי זמן כה רב במריבה
                בין רוע לטוב
לבי עתה נמשך אחר משחקים מטופשים
                בזמנים עצלים

קריאה לשום עבודה הגיעה-
                מי יכול לומר מדוע?
גמרתי עם לצעוק לתשומת לב
במקום, מילים רכות באוזן
מעתה והלאה אבטא את רגשותיי
                רק בשירים
גמרתי עם לצעוק לתשומת לב
לא עוד מילים רועשות בכוח, כך הוא רצון אדוני. מעתה ואילך אסחר בלחישות. הדיבור של לבי יהיה נישא על גבי המיית השירה.
            אם כן מהר לשוק המלך. כל הקונים והמוכרים נמצאים שם. אך לי יש את העזיבה בטרם עת שלי באמצע היום, בשיאו של העמל.
            תן לפרחים להנץ בגינתי, למרות שזו לא עונתם, ותן לדבורים של אמצע היום להשמיע זמזומיהם העצלים.

            שעות רבות בזבזתי במאבק של הטוב והרוע אך עתה שותפי למשחק הימים הריקים חפץ למשוך את לבי לקראתו, ואני לא יודע מדוע הקריאה הפתאומית הזו לאיזה סתם חסר תכלית!  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה