יום רביעי, 7 בינואר 2015

גיטנג'לי, מאת רבינדרנת טאגור, 16

16
אתה ירדת מכס מלכותך
אתה ירדת מכס מלכותך
ובאת אל דלת ביתי הבודד
עצרת ועמדת שם, אדון
אתה ירדת מכס מלכותך
אתה ירדת

אני ישבתי לבדי, אבוד במחשבות
            שרתי שיר
אני ישבתי לבדי, אבוד במחשבות
            שרתי שיר
נעימתו הגיעה עד לאוזניך
ובאת אל דלת ביתי הבודד
עצרת ועמדת שם, אדון
אתה ירדת מכס מלכותך

בחצר השמימית שלך יש שירים כה רבים,
            ואמני מזמור לרוב-
אך היום פיוטי חסר-החן
            פרט על מיתר אהבתך
בחצר השמימית שלך יש שירים כה רבים,
            ואמני מזמור לרוב-
אך היום פיוטי חסר-החן
            פרט על מיתר אהבתך

ליקטת מכוליות הנעימה
            ניגון בודד עגום
ליקטת מכוליות הנעימה
            ניגון בודד עגום
באת לכבד אותי במחרוזת
ובאת אל דלת ביתי הבודד
עצרת ועמדת שם, אדון

אתה ירדת מכס מלכותך
ובאת אל דלת ביתי הבודד
עצרת ועמדת שם, אדון
אתה ירדת מכס מלכותך

(49)
ירדת מכס מלכותך ועצרת ועמדת אל מול דלת ביתי.
אני שרתי לבדי בפינה ונעימת שירתי לכדה את אוזנך. ואתה ירדת ועמדת אל מול דלת ביתי.
בהיכלך רבי-אמנים ישנם הרבה ושירים מושרים בכל רגע. אך הפזמון הפשוט של שוליה זו נגע ללבך. קינה קטנה ומתאוננת מהולה בנעימה הגדולה של העולם ואתה עם זר פרחים למנצחים ירדת ועצרת אל מול דלת ביתי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה