יום חמישי, 22 בפברואר 2018

גיטנג'לי, מאת רבינדרנת טאגור, 39

39
Image result for tagore lotusביום בו הלוטוס פרח
ביום בו הלוטוס פרח
לא ידעתי דבר
מחשבותי נדו למקום אחר
לא הכנתי מגש בשבילו
נותרתי תם
ביום בו הלוטוס פרח

לעיתים ליבי נדחף ונטרף
הוא אץ כמו נותץ בחלום
לעיתים ליבי נדחף ונטרף
הוא אץ כמו נותץ בחלום
דומה כי ניחוח של דבר מה מתקתק מרחף
אי שם על רוחות הדרום
ביום בו הלוטוס פרח

סחפתי רגלי בעקבות הניחוח
אל מחוזות שאחרי מחוזות
דומה שהעולם השתנק ממאוויים לזה
בגעש הראשון של האביב
סחפתי רגלי בעקבות הניחוח
אל מחוזות שאחרי מחוזות
דומה שהעולם השתנק ממאוויים לזה
בגעש הראשון של האביב

מדוע לא סיפרו שזה לא רחוק?
שזה שלי, שלי
מדוע לא סיפרו שזה לא רחוק?
שזה שלי, שלי
הזחל המטפס מתוק הריח כבר היה בפרח
בתוך הגן שבליבי
ביום בו הלוטוס פרח

(20)
ביום שבו הלוטוס פרח, אבוי, שכלי היה תועה, ולא ידעתי על כך. סלי היה ריק והפרח נותר באין משים.
רק פה ושם עצבות נפלה עלי – ונעורתי מחלומי לחוש זיכרון מתוק של ריח מוזר ברוח הדרומית.
הניחוח העמום גרם לליבי לדאוב מכמיהה ודומה היה לי שהייתה זו הנשימה הלהוטה של הקיץ מחפשת את השלמתה.

לא ידעתי אז שזה היה כה קרוב, שזה היה שלי, ושהמתיקות המושלמת הזו פרחה במעמקי ליבי.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה