יום שני, 8 בספטמבר 2014

גיטנג'לי, מאת רבינדרנת טאגור, 4

 
4.
השרשרת שאענוד סביב צווארך
                היא תג תבוסתי
מעתה אמנע מעצמי כל מראית של כוח
השרשרת שאענוד סביב צווארך
                היא תג תבוסתי
מעתה אמנע מעצמי כל מראית של כוח
השרשרת שאענוד סביב צווארך
                היא תג תבוסתי

אני יודע, אני יודע, גאוותי חייבת להישלח על המים,
                נשמתי חייבת להיפער על ידי כאב דוקר
ונעימות חייבות להתנגן מחליל לִבִּי החלול

וכל מה שאבְנִי בתוכי חייב להתמוסס בדמעות
השרשרת שאענוד סביב צווארך
                היא תג תבוסתי

עלי-הכותרת של הלוטוס נושרים, שכבה אחר שכבה
הדבש בפנים לא יכול להיות טמון לנצח
עלי-הכותרת של הלוטוס נושרים, שכבה אחר שכבה
הדבש בפנים לא יכול להיות טמון לנצח

עינו של מישהו עלי, נושמת מטה מהשמיים
                קריאתו האילמת של מישהו מחוץ לבֵּיתִי תביאני
שום דבר לא יישאר ממני באותו היום, שום דבר-
משום שעלי להינתן למוות גבוהה מכל
השרשרת שאענוד סביב צווארך
                היא תג תבוסתי

אקשט אותך בזר הפרחים של תבוסתי. בעולם לא היה בכוחי לברוח לא כבוש. אני לבטח יודע שגאוותי תציב עצמה מול הקיר, חיי יפוצצו גבולותיהם בכאב מתגבר, וליבי הריק ייבב נעימות היוצאות כמקנה חלול, והאבן תימס בדמעות.

            אני לבטח יודע שמאות עלי הכותרת של הלוטוס לא יישארו סגורים לנצח ומאגרי הדבש הסודיים ייחשפו. מהשמיים הכחולים עין תביט עליי ובשקט תיקרא לי החוצה. דבר לא יישאר בשבילי, שום דבר, רק במוות מוחלט אזכה לרגלייך. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה