יום שני, 15 בספטמבר 2014

גיטנג'לי, מאת רבינדרנת טאגור, 11

11.
אין יותר זמן
צללים נופלים על העולם
בוא, בוא אל מורד הנהר
   למלא את דלי המים שלך
אין יותר זמן
אין יותר זמן

שמי הערב מטרידים
  בעת שהמים מפכפכים
שמי הערב מטרידים
  בעת שהמים מפכפכים
הם קוראים לי, קוראים לי אל השביל
    בקולם הענוג
אין יותר זמן
אין יותר זמן

עכשיו אין איש על השביל הנטוש
     איש לא בא והולך
גלים גואים, גואים על נהר האהבה
הרוח חרדה
עכשיו אין איש על השביל הנטוש
     איש לא בא והולך
גלים גואים, גואים על נהר האהבה
הרוח חרדה

איני יודע אם אשוב
   או את מי אפגוש היום
איני יודע אם אשוב
   או את מי אפגוש היום
איש לא ידוע על סירה במורד הנהר
  מנגן בויינה

אין יותר זמן
אין יותר זמן
בוא, בוא אל מורד הנהר
   למלא את דלי המים שלך
אין יותר זמן
אין יותר זמן

(74)
היום תם, הצל קודר על הארץ. זה הזמן שאבוא אל הנחל למלא את הכד שלי.
אוויר הערב  להוט במוסיקה העצובה של המים. הו, הם קוראים לי החוצה אל השחר.
בנתיב הבודד אין עובר ושב, הרוח מעל, הגלים גועשים בנהר.
אינני יודע אם אשוב לביתי. אינני יודע את מי ייזדמן לי לפגוש. שם בגדה בסירתו הקטנה אותו איש לא ידוע מנגן בחליל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה