יום ראשון, 23 בדצמבר 2012

פנייה לקוראים - תכנית חורף

קוראים יקרים שלום רב,
זהו. עוד עונה עברה עלינו בשלום יחסי. 
בעונה שעברה סיימתי את התרגום של "הנישואין של עדן ושאול" לוויליאם בלייק, וסיימתי לערוך את הנובלה "החיים ביחד".
חוצמזה היו לנו העונה הזו גם שירים, מוזיקה והמשך מייגע משהו לספר "אל מול שפות התהום".

באשר לזה האחרון אני חייב להגיד שקיבלתי ביקורות שהוא מתחיל להיות בלתי קריא בעליל, באשר לכך אני רק יכול לומר שמדובר בטיוטה ראשונה לספר שאני מאמין שאחרי שהוא יהיה שלם (בתקווה אסיימו עד הקיץ) הוא יעבור עוד שכבות על גבי שכבות של שיכתובים עד שאפילו אני אוכל לקרוא בו בהנאה. 
מלבד זאת אתם תמיד מוזמנים להעלות שאלות שיש לכם במהלך הקריאה ואשתדל לענות על כך באופן הנהיר ביותר.



בקשר לעונת חורף...

הפעם בחרתי לוותר על המוזיקה. במהלך העונה האחרונה העיליתי מספר יצירות רובן ככולן סקיצות. אני מתכוון להמשיך לעבוד על הדברים שפורסמו עד כה ועל דברים אחרים ובכל פעם שיהיה משהו מוכן אעלה אותו לאתר הyoutube שלי. 
אתם גם מוזמנים לבקר בדף הFacebook החדש (כן גם אני נפלתי בשטות הזו) אליו אני משתדל להעלות כל דבר חדש שאינו רק חלק משלם.
עכשיו לתכנית החורף שלנו:


בימי ראשון אעלה סדרת מאמרים קצרה שתיקרא "העיר". הסדרה הזו, המבוססת על סדרת הרצאות שנתתי בפרוייקט "בית ריק: הקיבוץ" במהלך חג סוכות. הסדרה מבקשת להתחקות אחר הדבר הזה הקרוי "עיר", דרך טיול בערים שונות לאורך ההיסטוריה.



בימי שני אמשיך להעלות תרגומים שונים מהשירה הרומנטית האנגלית, בין התרגומים, תהיינה יצירות של בלייק, שלי, קולריגד' וורדסוורת'. 



בימי שלישי אני ממשיך, כפי שאמרתי קודם לכן, בכתיבת הספר הפילוסופי "אל מול שפות התהום", אלה מכם העוקבים אחר היצירה, יודעים שאנו מתקרבים עוד מעט לסגירת הגשר משני צידיו. מיד אחרי שהגשר יהיה יציב וסגור, נמשיך לחלק השלישי והאחרון של הספר, אשר יציב על היסודות שנבנו סדרה של תרכובות רעיוניות אשר תפקידם יהיה אסתטי יותר מאשר תיאורטי. אני מתאר לעצמי שבשלב זה עדיין קשה לדמיין איך כל הדבר הזה יראה, אבל תסמכו עלי, בסופו של דבר יהיה שם משהו...



את קטעי השירה, שעד כה היו בימי חמישי, נעביר העונה הזו לימי רביעי. מכיוון שמהיום התוכן של האתר גדל בהרבה, השירים שיועלו יהיו קצרים יותר ברובם מאלה שהועלו עד כה.



בימי חמישי תהיה לנו עוד סדרה חדשה. שם הסדרה "מבקר בתרבות" מכסה, פחות או יותר את מה שיעלה בתוכה, כאשר בכל שבוע אציג ביקורת לענף אחר מעולם התרבות של ימינו - מקונצרטים, מסעדות והצגות תיאטרון ועד תכניות טלוויזיה, משחקי מחשב ואתרי אינטרנט.



לסיום, בכל יום שישי אעלה "אגדה לשבת", מתוך מבחר האגדות שאספתי וערכתי במשלך השנים בפרוייקט "אגדות אמיתיות" אותו עשיתי עם בתי ספר שונים בירושלים. ייחודן של האגדות האמיתיות הוא שהן מביאות לקוראים סיפורים אמיתיים מההיסטוריה בנושאים שונים (מדע, אמנות, אמונה...) בצורה הנעימה והמוכרת של האגדה המנגישה גם את הסיפורים המורכבים ביותר בנועם ונוחות להנאתם של ילדים, צעירים ומבוגרים כאחד.



אני רוצה להגיד תודה רבה לכל הקוראים שממשיכים לבקר באתר באופן קבוע ואני גאה להזמין את כולכם לעונה נוספת, עשירה במיוחד, באתר "אופוס 31".



תום   


2 תגובות:

  1. מזל טוב ובהצלחה. בטוח שהעונה החדשה תהיה עם פחות חורים בעלילה מהעונה השנייה של הומלנד ומשחקי הכס.

    השבמחק
  2. ינתי פרזי, ינתי פרזי היקר...
    אני מעולם לא התחייבתי להימנע מחורים בעלילה.
    באשר למשחקי הכס - אין חורים בעלילה אם קוראים את הספר, אז קח לעצמך חמש שנים בערך ותקרא את הסדרה.
    חוצמזה, תודה רבה,
    תמיד כיף לשמוע מקורא ותיק שכמותך

    השבמחק