יהיה לכם חם
מידי. יהיה לכם קר מידי. תתקעו בפקקים. תצעקו זה על זה. תרעבו. תאכלו יותר מידי.
תלכו יותר מידי. תבזבזו יותר מידי. תתקעו עם מזומן. תשכחו לארוז דברים חשובים.
תארזו יותר מידי שטויות. תפספסו הרבה. תשתעממו. לא תספיקו. תתגרדו. תיפצעו. תפחדו
עד עמקי נשמתכם... וזה יהיה נפלא!
יש לנו שיטה בבית: בכל פעם שאי אפשר יותר וצריך
חופשה אנחנו מבררים כמה יעלה לכולנו סופ"ש ארוך "הכל כלול" במלון
נורמלי באילת, ומשתמשים בסכום הזה כתקציב שלנו לתכנון חופשה אמתית. עד כה השיטה הזו לקחה אותנו לחמישה
ימים בפראג ואמסטרדם, לשבוע בז'נבה ורומא, לשבוע בברלין ובודפשט ולחופשה ארוכה
באוקראינה. הפעם החלטנו שהפכנו מקצועיים
מספיק באמנות הטיול המשפחתי על מנת להרים הילוך, להשכיר רכב ולחקור אזור שלם, לא
רק עיר אחת או שתיים. כמובן, אי אפשר להכיר מחוז שלם בשבוע, כמו שאי אפשר להכיר
עיר בשלושה ימים. אני מכיר אנשים שחיים בניו-יורק עשורים, ועדיין לא מבינים אותה.
אבל העולם גדול וזמן וכסף הם מצרכים חשובים בכל זאת, ולכן אין ברירה אלא לשאוף,
לטעום, לדגום ומידי פעם לסמן מקום שאליו צריך לחזור.
ארבעה חודשים
לפני היעד כבר רכשנו כרטיסים. זו הדרך הזולה ביותר. כמו בכל פעם, בדקנו את הזמנים
שפחות או יותר מתאימים לכולנו ואז התחלנו לחפש את הכרטיס הזול ביותר החוצה מהארץ
הטובה. השיטה הזו מחייבת גמישות מסויימת בתנאים ובתאריכים, אך אם משקיעים בה
מספיק, אפשר למצוא כרטיסים, לדוגמא לז'נבה, בשלושים וחמישה דולרים. ז'נבה אם כן
נבחרה כיעד לטיסה. אבל את היעד הזה כבר בדקנו (כאן ניתן לקרוא על כך). למרבה המזל,
לנמל התעופה של ז'נבה שני צדדים – אחד שוויצרי ואחד צרפתי. ואם תדגישו לחברת
ההשכרה שאתם רוצים להשכיר רכב מהצד הצרפתי, תתפלאו לגלות שאותו הרכב יהיה זול ב60
יורו בערך.

הפעם בחרנו בEuropcar
ונכון לזמן כתיבת מילים אלה, לא הצטערנו על כך. הרכב שניתן לנו היה פז'ו 2008 משנת
2008. שזה כמו פז'ו 208, רק עם התוספות. כשתהיתי האם הרכב לא ישן מידי, הראו לי
שעברו עליו רק 7000 ק"מ. אני חייב להגיד שהרכב נסע נפלא את כל ה800 קילומטרים
שהעמסנו עליו, הוא הרגיש קטן מידי בהתחלה, אבל אחרי שראינו את הכבישים הקטנים והחניות
הקטנטנות – הקוטן הפך ליתרון גדול.
מכיוון שהיו
לנו ארבעה חודשים לתכנן את הטיול, אני מיהרתי לבחון אתרים חשובים ולקרוא ספרים רלוונטים
לכל תחנה ואשתי הייתה אמונה על החלק החשוב של לקרוא את האותיות הקטנות של כל
החוזים שלנו – הטיסה, הרכב, המלונות, הדירות, כמו גם לגלות עניינים חוקיים שונים
שראוי לדעת כאשר ניגשים לנסוע בצרפת – לדוגמא: בכביש שהנהיגה המותרת עליו היא 90,
הדו"חות ניתנים אפילו על 93 קמ"ש.


הטיסה עברה
בשלום באופן מפתיע ביותר, הבנות התנהגו למופת ולא נרשמו צווחות מיוחדות. מלבד מספר
דקות שבהן הקטנה החליטה לשיר את הלהיט האחרון שלה "אני רוצה להיות עצובה
ויפה".
הטיסה הייתה של חברת איזיג'ט, איתם אנחנו טסים בדרך כלל. כולם היו
נפלאים ונחמדים, לא הרגשנו דחוסים ואם בחברה אחרת אפשר לשלם יותר בשביל מקום
לרגליים וארוחה חינם ויש לקוחות שמעדיפים זאת – בשביל זה יש שוק חפשי – לנו חשוב
בעיקר להגיע ליעד.
מלבד זאת היה
רגע אחד בטיסה שהיה שווה את הכול. עוד אנחנו טסים צפונה מהים התיכון לצרפת, הראתי לבתי
היכן הרברייה הצרפתית פוגשת את הים התיכון ואת המקום שבו מתחילים האלפים וסיפרתי
לה על האבנים השחורות והאבנים הלבנות.

עוד אני מספר זאת
לביתי, ופתאום הנוף הופך שחור משחור ובמקום שמיכת הפוך הירוקה והגבשושית שהפרשה
לכל עבר שיניים שחורות מתרוממות מעלה לעברנו. עוד אני מצביע ואומר "תראי את
האבנים השחורות" ומהרהר שבנינו אולי הגיע הזמן שאירופה תשלים כבר עם זה שאת כל
מה שטוב בה היא קיבלה מהמפגש עם המזרח, ושאולי זה לא נורא כל כך שגם בתוכה יש מזרחים.
ופתאום האבנים הופכות לבנות משלג זך והטייס אומר "ליידיז אנד ג'נטלמן, אם
תסתכלו שמאלה תראו את המון בלאן". אם לא די בכך שהספגה הלבנה מופיעה לפנינו
בדיוק כשאנחנו הסתכלנו דרך החלון וחסמנו להמונים שקפצו מהצד הימני לחטוף מבט, הטייס
הגדיל ואף נתן פירואט עדין מסביב לפסגה, כדי לאפשר לכולם לשלוף ניידים ולגנוב פיסה
דיגיטלית מהפסגה הגבוהה באירופה.

היה קצת קשה
למצוא את המעבר לצד הצרפתי של שדה התעופה, אבל תוך זמן קצר כבר דרשתי מהמשכיר שיעביר
את המערכת של הרכב מצרפתית לאנגלית (דבר שפשוט אי אפשר לעשות לבד). אחרי שהעמסנו
את כל המזוודות שלנו, קדתי למשכיר ולחשתי "מרסי". והוא באדישות של שומר סף
שרירותי אמר “Bon Voyage!”
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה